Kap 14. Moving in

Tidigare:

- Herregud! Vera har nog gått och blivit knäpp! sa jag och skakade på huvudet när vi kom ut ur rummet.
- Som om hon inte alltid varit det?! sa Erica och log busigt mot mig.
- Ja… du har rätt. sa jag och log stort tillbaka mot henne.



1,5 månader senare:
- Okej, ska vi åka? sa Erica Allt hade gått så fort. Vi hade fått huset sålt riktigt snabbt och våra föräldrar hade köpt en lägenhet till oss men dem sa att vi inte fick se den förns vi kom dit.
- Ja, vi det måste vi nog om vi ska komma till London innan midnatt... sa Vera och snurraade runt ett varv mitt på golvet i det tomma vardagstrummet.
- Kom då sego! sa Erica och började gå ut mot bilen. Jag gick efter henne och trodde att Vera gjorde det samma men när jag vände mig om såg jag att hon fortfarande stod kvar mitt bå golvet.
- Vera... e du okej? undrade jag oroligt och gick tillbaka till henne.
- Jag mår bra... det är bara det att det känns så sorgligt att vi måste flytta härifrån... vi har ju inte änns bott här i ett år...
- Okej, men du vet gumman att allt kommer att bli helt perfekt! Vi ska flytta till LONDON! Det har vi ju drömt om ända sen vi var små. sa jag och log stort mot henne. Hon lyfte på huvudet och log stort tillbaka.
- Tack. Du säger alltid rätt saker Sofie. sa hon sen.
- Haha, jag vet jag är bäst. Men vi kanske ska ta och gå ut till Erica nu.
Hon nickade och vi gick snabbt mot dörren.
- Jag går upp. sa Vera och började gå mot bilen medans jag tog upp nyckeln ur fickan. När dörren klickade till så kändes det som om det här var det bästa beslutet vi någonsin tagit. Nu flyttar vi ifrån den här staden helt och hållet. Bort från allt. Bort från alla. Bort från alla hemska minnen.


- Okej... nu e vi här. Vem ska öppna? sa Vera frågandes där hon stod med nyckeln i handen utanför dörren.
- Jag vet inte... sa jag och röck på axlarna.
- Men herre gud! Bara... ohh... ge hit nycklarna! sa Erica iriteratt och röck åt sig nycklarna.
- Oh my fucking gad! utbrast Vera när vi klev in i hallen. Vi alla tre sparkade av oss skorna och rusade runt i lägenheten. På tre av dörrarna satt det en lapp. På lapparna stod våra namn. Jag öppnade snabbt dörren som Sofie-lappen satt på och fick en chock när jag såg hur stort rummet var. När jag samlat mig lite så öppnade jag dörren som fanns i rummet och fick då se alla mina kläder hängandes i den största Walk-in-closet jag sett. Jag bara stirrade, jag kunde inte förstå att det här var mitt. Det var så mycket bättre än vårat gamla hus.
- Tjejer KOM HIT! hörde jag Erica skrika och glädjen i hennes röst gick inte att beskriva.
Jag rusad ut i köket och var centimeter från att krocka in i Vera som kom från andra hållet.
- Vad e det Erica?! sa Vera ivrigt.
- Hela kylen e full OCH det finns KLADDKAKA! tjöt hon lyckligt.
- Erica! Driver du med oss eller?! Vi har precis sett attt vi har den häftigaste lägenheten i världen och det du tänker på e MAT?! utbrast jag frustrerat.
- Ja? Så...
- Du e ju för i helvete sjuk i huvudet!! skrek Vera skämtsamt och slog till Erica i bakhuvudet.
- VERA! Sluta! Det där e faktiskt grov misshandel! skrek Erica tillbaka och tittade surt på henne.
- Tjejer sluta skrik! Ni står en halvmeter ifrån varandra! utbrast jag och tog tag i Ericas hand som hon höjde för att slå tillbaka.
- Jaja, okej, men släpp mig nu! sa Erica halvt irrterat. Men precis när jag släppt hennes hand så smällde hon till Vera i ansiktet.
- Hah! Fick dig! skrek hon glatt och hoppade snabbt bakot när Vera kastade sig mot henne.
- Nej nu jävlar! Nu ska du få din lilla skit! skrek Vera och började jaga Erica.
- Tjejer... tjejer... sa jag men dem lyssnade inte utan sprang vidare runt runt i köket. Så istället skrek jag:
TJEJER! Lägg ner nu! Då reagerade dem och slutade tvärt.
- Kan vi inte typ beställa pizza eller nått? Jag pallar inte laga mat! sa jag sen och Erica sken upp.
- Visst! sa Vera och log stort mot mig.
När våra pizzor kommit så satte vi oss i soffan och åt. Vi satt där ganska länge men efter en stund så kände jag hur min mobil vibrerade till. När jag kollade på skärmen så såg jag att jag hade fått ett Sms från Harry. Jag bara stirrade på texten som stod på skärmen och läste det om och om igen.
- Vad e det Niall? frågade Vera och tittade förvånat på mig där jag satt med uppspärrade ögon.
- Harry messade mig precis! sa jag skakigt.
- Men ni har väll messat förut? frågade Vera. Men vad skrev han då? sa hon sen.
- Han skrev: Hej sötnos! Såg din tweet att ni är i London nu. Jag och killarna bara undrar om ni skulle vilja träffa oss imorgon. Kram ;) x
- Såklart vi vill! Behöver han änns fråga?! sa Vera glatt
- Haha men va ska han göra då? sa Erica och log retsamt mot henne. Jag slutade låssna på deras tjafs och konsentrerade mig på min mobil istället. Hej :) när och var ska vi träffas? ;) x skrev jag men innan jag skickade höll jag upp mobilen mot tjejerna.
- Kan jag skriva så här?
- Ja, det blir bra. sa Erica när hon läst klart och Vera bara nickade instämmande.
Strax efter jag skickat messet så fick jag svar: kan vi va hos er? klockan 12? :D x
- Här... klockan 12? sa jag och tittade frågande på tjejerna som nickade glatt.
Perfekt ;)x skrev jag och la sen ifrån mig mobilen som till min stora förvåning pep till strax efter igen. Jag toförvånat upp den och öppnade sms:et från Harry. Adress? ;) x stod det.
- Vera skriv in våran adress! sa jag och kastade telefonen till henne. Hon skrev in den och slängde sen tillbaka den till mig. Precis när jag fångade den så pep den till. Av ren förvåning röck jag till så att telefonen flög ur händerna på mig och ner på golvet.
- Sofie! Lär dig ta emot saker! Fast för mig gör det inget om ditt skal går sönder! sa Vera skämtsamt innan hon tog upp sin egen mobil och började greja med den.
- Vera! Sluta va så taskig mot Justin! suckade jag och tog upp mobilen från golvet. Som jag gissade så stod det Harry på skärmen och jag öppnade glatt medelandet. Nice :) då ses vi imorgon sötnos ;) x Jag log för mig själv innan jag tröck upp twitter och skrev: I think me and my girls are gonna get it amaZayn in London!



Kapitel 14!
Hoppas ni gillar det!
Föresten så är ni URUSLA på att kommentera! Så bara för det säger jag att jag vill ha minst 20 kommentarer innan nästa del! ;)
Älskade Harrys födelsedag idag! Grattis till vår lilla Hazza som nu inte är ett "barn" längre!
MinEmma, Sandra och Sabbes "fina" tårta!

Kommentarer
Postat av: Anonym

that was an amaZayn chapter! ^^

2012-02-01 @ 22:49:58
Postat av: Mikis

De var jättebra:) mera

2012-02-02 @ 06:20:18
Postat av: Sabbe (sam) Malik

Jättebra!! :D

Tönt!

2012-02-02 @ 06:53:49
URL: http://amazayn.blogg.se/
Postat av: E

Grymt ;D

2012-02-02 @ 10:30:29
Postat av: Anna

Jättebra,mera:D

2012-02-02 @ 22:09:20
Postat av: Frida L

Jätte bra!! Vem är det som får vara med i novellen? :) Är riktigt nyfiken! :)

2012-02-03 @ 07:30:50
URL: http://fridayfriday.blogg.se/
Postat av: Felicia

As bra !!!



Jag har en ny novell blogg, checka tack :)

2012-02-03 @ 10:17:59
URL: http://dreamtothem.blogg.se/
Postat av: Malin

Bra! Skriv mer!

2012-02-03 @ 18:02:22
Postat av: Isabelle

Riktigt bra

Merrrrrr

2012-02-04 @ 21:28:30
Postat av: Jenny

skit bra!

2012-02-04 @ 23:47:40
Postat av: Ms Styles

Jätte bra ett till avsnitt!!

2012-02-04 @ 23:52:05
Postat av: Anonym

PhenomeNiall

2012-02-04 @ 23:53:55
Postat av: nattha

supper bra :D



till alla kommentera så nästa kommer :)

2012-02-05 @ 00:03:47
URL: http://nageltips.blogg.se/
Postat av: Sabbe (sam) Malik

Nästa kapitel tack!

2012-02-05 @ 07:19:36
URL: http://amazayn.blogg.se/
Postat av: Sabbe (sam) Malik

FenomeNiall, AmaZayn, BrilLiam!!!

Nästa kapitel idag!! ;)

2012-02-05 @ 07:21:18
URL: http://amazayn.blogg.se/
Postat av: Sabbe (sam) Malik

Sean den 1:e banan in My <3

Kapitlet var bra, men vi vill ha resten i kväll!

Puss och kram Sean Banan! ;)

2012-02-05 @ 07:24:55
URL: http://amazayn.blogg.se/
Postat av: Sabbe (sam) Malik

Jag menade att vi ville ha mer idag

2012-02-05 @ 07:25:45
URL: http://amazayn.blogg.se/
Postat av: Sabbe (sam) Malik

Ja, altså nästa kapitel

2012-02-05 @ 07:26:29
URL: http://amazayn.blogg.se/
Postat av: Sabbe (sam) Malik

Allt jag skrivit räknas som kommentarer, för det är ju kommentarer! Hihihi :P

2012-02-05 @ 07:27:44
URL: http://amazayn.blogg.se/
Postat av: Sabbe (sam) Malik

NEJ!! VAD F*N HÅLLER DU PÅ MED?!!



Jag har inget liv, och det jag skrev var bara nåt heeelt random!

2012-02-05 @ 07:29:59
URL: http://amazayn.blogg.se/
Postat av: e

asbra!!! mer,mer, mer!!!! <3

2012-02-05 @ 09:35:09
Postat av: M

Meer! :D

2012-02-05 @ 10:18:37
Postat av: Berta

MEEER!! Jätte bra!! <3

2012-02-05 @ 10:58:07
Postat av: Märta

Jaaa! Super duper bra!

2012-02-05 @ 10:58:53
Postat av: Hans-Göran

Jätte duktigt skrivet. Du har verkligen talang för det här! Vänta lite...hur gör man en smiley nu igen...JUSTE :) Såja!

2012-02-05 @ 11:00:07
Postat av: Frida L

Mycket super duper bra! ;)

2012-02-05 @ 11:00:31
URL: http://fridayfriday.blogg.se/
Postat av: Louis

Very good! I didn't understand a thing, but anyway...GOOD :D

2012-02-05 @ 11:01:48
Postat av: Toys'R'Us

Välkommen in till våran butik och köp massor av skojiga leksaker! Du kan även vinna en ko om du är med o tävlar..i nån tävling..som inte..finns..hehe



Jag har ju riktigt kul när jag kommenterar ;) // Frida L <3

2012-02-05 @ 11:04:04
Postat av: Anonym

superbra, längtar till nästa del

2012-02-05 @ 11:20:01
Postat av: Anonym

r jätte nyfiken på vem som kommer med i novellen:)

2012-02-05 @ 12:15:09
Postat av: Anonym

Ett till avsnitt snart?? Snälla

2012-02-05 @ 12:16:01
Postat av: Anonym

Så där nu är det ju massa kommentarer ju!

2012-02-05 @ 14:52:03
Postat av: J

MER! Kom igen, ikväll? ;D

2012-02-05 @ 15:57:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0