Kap 15. It's not bragging...

Tidigare:

Som jag gissade så stod det Harry på skärmen och jag öppnade glatt medelandet. Nice :) då ses vi imorgon sötnos ;) x Jag log för mig själv innan jag tröck upp twitter och skrev: I think me and my girls are gonna get it amaZayn in London!


Ericas perspektiv:
- Jag går och lägger mig nu. sa jag men tjejerna reagerade inte änns. Så jag gick fram till dem och drog hörlurarna ur öronen på dem.
- VA FAN ERICA!! utbrast Vera förargat. Det var ju Louis del i låten!
- Men Vera lugna ner dig! Du kan lyssna på det sen... sa Sofie lugnande. Men Erica vad ville du?
- Jag sa att jag går och lägger mig! Go' natt!
- Men va fan... ja ja god natt Harry! sa Vera och log busigt mot mig. Jag flinade mot henne när hon kallade mig för Harry. Jag hade nästan glömt smeknamnen som vi kom på till varandra för lite mer än ett år sen.
- Haha! Ja go' natt Niall o Louis' babe! sa jag och blinkade mot dem innan jag gick mot mitt rum för att göra mig redo för sängen.

"Mitt liv är helt underbart!" tänkte jag när jag låg på sängen. Första natten i på vårat nya liv. Nu skulle vi börja om från början igen och den här gången skulle ingen få förstöra för oss.

Veras perspektiv:
Jag vaknade av att någon ringde på dörren. När jag slog upp ögonen så kände jag först inte igen mig men sen så kom allt tillbaka. Vi var inte kvar i Liverpool längre. Vi hade flyttat. Bort från alla problem men även bort från en del människor jag älskar och den tanken fick mina ögon att tåras. Men så kom jag på vad som hade väckt mig och jag torkade snabbt bort dem tårar som letat sig ut ur ögonen och klev sömndrucket ur sängen och släpade mig ut i hallen. När jag öppnade dörren möttes jag av fem stroleende ansikten. 
- Hej! sa Louis glatt och gav mig en kram. 
- Nyvaken? frågade Harry och log sitt söta leende.
- Haha... ehh... typ... synns det så tydligt? flinade jag skenerat.
- Haha ja sötnos rätt så! Har du tittat dig i spegeln sen du vakna? fick jag som svar från Louis och jag vände mig snabbt om och tittade mig i spegeln som hände på väggen. Då såg jag att han hade rätt. Mitt hår stod åt alla hålll, mina ögon var bara halvöppna och för andra gången nu sen jag träffade dem hade jag inga byxor på mig.
- Nej men herregud! Jag ser ju förjävlig ut! utbrast jag förskräckt.
- Haha nej då! Du e jätte söt. sa Louis och blinkade mot mig. Jag kände hur mina kinder blev varma och jag förbannade mig själv för att jag alltid skulle rodna.
- Men du var e Erica och Sofie? frågade Niall som inte sagt ett ljud sen dem kom hit.
- Jag tror dem sover fortfarande men jag ska hämta dem. Kom in så länge. svarade jag och log stort innan jag vände mig om och gick de få metrarna till tjejernas rum. Jag gick fram till en av sovrummsdörrarna och smällde snabbt upp den.
- Upp och hoppa lilla loppa! utbrast jag och tände lampan.
- uhmmm... hörde jag från sängen. Så jag sprang fram dit och såg att det var Sofies blonda kaluffs som stack fram under täcket.
- NIAAAALL!! UPP!! NUUU!!!


Harrys perspektiv:
- NIAAAALL!! UPP!! NUUU!!! hörde jag Vera skrika och sen så hördes en duns. Förvånat tittade jag på Niall som stod brevid mig.
- Va skriker hon mitt namn för? sa han och såg ut som ett stort frågetecken.
- Jag har ingen aning... sa jag bara för det hade jag verkligen inte. Sen hörde jag att någon smällde i en dörr och sen så hördes Veras röst igen men den här gången var det mitt namn hon skrek:
- HAAAARRY!! UPP OCH HOPPA!! NUUUU!!! Sen hördes en duns till och nu kunde ingen hålla sig längre så vi alla fem gick mot dörrarna som vi förstod ledde till tjejernas sovrum.
- Va i helvete Vera!! hörde jag Erica förargat säga.
- Men vad då? Ni vaknar ju inte om jag inte välter er ur sängen. sa Vera och jag hörde hur mycket hon njöt av det där.
- Va gör ni här? Vad e klockan? hörde jag rösten jag längtat så sjukt mycket efter säga. Snabbt snodde jag runt och där stod hon. Sofie!
- Klockan e 12 Sofie. Vi skulle ju komma hit då om du minns det!? sa jag och log stort och kramade om henne.
- Vera! Din dumma jävel! Sluta slåss! skrek Erica surt.
- Men du slog ju mig för fan! Jag tittade förvånat på Sofie som stod brevid mig. Hon bara skakade på huvudet öppnade dörren och klev in i rummet. Vi var inte långt efter henne. Där inne stod Vera och Erica och skrek åt varandra. Hon tittade ursäcktande på oss innan hon skrek:
- VERA! ERICA! LÄGG NER! NUUU!! Dem slutade tvärt och Vera såg otroligt rolig ut där hon stod med handen i vädret och jag gissade att hon precis tänkte smälla till Erica.
- Oj... Hej killar... sa Erica och drog sin hand genom sitt bruna hår.
- Erica har du färgat håret? frågade Niall när han gick fram och gav henne en kram.
- Ja. Jag har velat göra det rätt länge nu så då fixade Sofie det! sa hon och log stolt.
- Du passar jättebra i det. sa han sen och log försiktigt mot henne.
- Haha, tack! svarade hon och log stort tillbaka mot honom.
- Nå tjejer... vad ska vi hitta på? avbröt jag dem.
- Ehm... det verkar inte direkt vara nått bra väder för att vara ute i... sa Vera när hon tittade ut genom fönstret och hon hade rätt. Det hade börjat spöregna ute.
- Kan vi inte... sa Sofie och tittade sig runt i rummet. baka! sa hon sen.
- Visst! svarade Liam glatt. Men vad ska vi baka? Vera och Sofie tittade menande på varandra och dem såg ut att tänka samma sak.
- Tre, två, ett, noll! räknade dem halvhögt för sig själva och precis när dem sa noll så skrek Erica:
- KLADDKAKA!!!! och rusade mot köket.


Sofies perspektiv:
- Va var det där? sa Niall och tittade förvånat på oss. Jag och Vera bara skakade på huvudet.
- Erica... ja... hon har en liten smärre besatthet av... ja, kladdkaka... sa Vera med en röst som lät som om hon precis berättat att någon dött.
- Haha! Ett tips är att ALDRIG försöka komma imellan Erica och hennes kladdkaka för då kan det gå illa... sa jag och flinade åt dem.
- haha okej. Det ska vi komma ihåg! sa Harry och log stort mot mig.
- Det är nog säkrast om ni gör det... för erat eget bästa. sa Vera och log busigt mot dem.
- HALLÅ?! Kommer ni nån gång segon?! skrek Erica från köket.
- Ja, gumman vi kommer nu! skrek Vera ut mot köket innan hon viskandes fortsatte: Det är nog bäst vi går ut dit innan hon blir helt galen. Vi bara nickade och gick mot köket. Där ute stod redan alla grejer frammplockade och jag kunde inte låta bli att skratta lite åt Ericas lyckliga ansikte. Hon påminde mig lite om hur ett litet barn ser ut på julaftonsmorgonen.
- Erica sa inte du igår när vi kom att det redan fanns kladdkaka? frågadde Vera och hon såg väldigt road ut där hon stod lutad mot väggen med armarna i kors och Erica som tidigare i stort sätt hade studsat runt i köket stannade tvärt upp och tittade konstigt på henne.
- Och den tror du finns kvar? Känner du mig inte alls eller? sa hon och kollade på Vera som om hon var helt dum i huvudet.
- Haha, okej du har rätt. Vad tänker jag med? skrattade Vera.
- Jag vet inte! Du har ju inget att tänka med där inne... sa Erica retfullt och lipade åt henne.
- Erica din dumma jävel! utbrast Vera och slog till henne hårt i bakhuvudet.
- Vera! Sluta misshandla mig! Det e inte... killarna tittade frågandes på mig där dem stod i dörröppningen.
- Håller dem alltid på såhär? frågade Harry förvirrat.
- Ja, i stort sätt... men dem älskar varandra innerst inne... det är såhär det fungerar hemma hos oss... svarade jag och himlade med ögonen innan jag tog några steg fram och tog än en gång tag i Veras höjda hand.
- Okej nu räcker det! Alvarligt! Ska ni slösa bort hela dan på att bråka eller?! sa jag lungnade. Ska vi kanske gå och klä på oss innan vi börjar baka? sa jag sen och tittade glatt på dem.
- jaja... okej! sa Vera och log lite mot mig.
- Bra! Kom nu! sa jag och tog tag i varsin av detas händer och drog med mig dem ut ur köket.
- Vi ska bara klä på oss. sa jag snabbt när vi passerade killarna.
- Jaha... hörde jag Harrys vakra röst säga när vi försvann mot våra rum. Jag knuffade snabbt in tjejerna i sina rum innan jag gick in till mig och letade upp min svarta One Piece. Jag drog på mig den och drog några snabba drag med maskaran innan jag gick ut för att kolla hur det gick för tjejerna. Jag möttes utanför dörren av Vera som tydligen hade tänkt likadant som mig eftersom hon hade sin blå/vit-randiga One Piece på sig och tillsammans gick vi in till Erica som precis drog upp dragkedjan på sin rosa One Piece som Vera och jag köpt till henne för att jävlas eftersom hon hatar rosa.
- Jag trodde du sa att du aldrig skulle använda den där när du fick den! sa Vera busigt.
- Jag vet vad jag sa. Jag bara orkar inte ta något annat. sa Erica lite smått irriterat.
- Okej, men kom nu killarna börjar väll snart undra vart vi tagti vägen... sa jag och började gå mot köket igen.
- Haha The One Peice girls is in the house! log Louis när vi kom ut i köket.
- Haha ja man kan ju inte låta bli att älska One Piece! Det går ju inte! sa jag och skrattade lite.
- Haha, nej det funkar ju inte! men skulle vi baka eller? sa Vera och log stort.

- Okej nu e den i ugnen! sa Liam glatt när han ställt in kladdkakan i ugnen.
- JAAA!! Då ska vi bara vänta tills den e klar! utbrast Erica lyckligt. Vi bara skrattade åt henne.
- Du e knas! Men vi älskar dig ändå! sa Vera busigt och gick fram och la sin arm om henne. Men du är så smal... jag tycker du behöver lite mer fett... fortsatte hon innan hon tröck upp en hadfull smör i Ericas ansikte.
- VERA! Nu du din jävel! skrek Erica och kastade sig mot smörpaketet som stod på bordet. Men Vera var snabbare och röck åt sig det så Erica körde istället ner handen i sockerpåsen.
- Du skulle bara våga kasta det där på mig! sa Vera hotfullt. Om du gör det så har du ett helt smörpaket i ansiktet!
- Lycka till med att träffa mig! sa hon retsamt och studsade lite fram och tillbaka.
- Har du kanske glömt att jag har spelat handboll sen jag va SJU! sa Vera överlägstet och log stolt.
- SKRYTMÅNS!!! skrek Erica och slängde socker i hennes ansikte.
- Erica!!! Nu ska du få! skrek Vera och slängde iväg hela smörpaketet. Som av ett miakel träffade Erica mitt i ansiktet så det rumsvarma smöret gjorde hennes redan helkladdiga ansikte ännu kladdigere.
- Det e inte skryt det e ren fakta! sa Vera surt innan hon vände på klacken och lämnade köket.

Vinnaren i min tävling (som jag lottade ut) är
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Frida Lindqvist! Grattis!
Ni som vann kan alltid mejla mig för en lite mindre roll! Och jag ska försöka få med alla som mejlade nån gång senare i novellen men Frida kommer få rollen som Sams(Sabbes) kompis! ;)<3
Kommentera vad ni tyckte om kapitlet!<3

Kommentarer
Postat av: Sabbe (Sam) Malik

Jättebra ju!! :D <33333

2012-02-06 @ 21:35:30
URL: http://amazayn.blogg.se/
Postat av: Frida L

OMG!!! YEES! Tack så hemskt mycket! :D <3 Du kan inte fatta hur glad jag är nu! Sjukt bra kapitel förresten! :) <3 Alltid lika bra! ;) Ännu en gång...Tack!! Älskar dig! :') <3

2012-02-06 @ 21:38:05
URL: http://fridayfriday.blogg.se/
Postat av: Malin

Grymt bra! :) Längtar till nästa del!

Det är kul att du skriver från olika perspektiv och inte bara ett! xD

2012-02-07 @ 06:47:34
Postat av: Emilia

Jätte BRA längtar till nästa kapitel

2012-02-07 @ 22:32:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0