Kap 10. I know you do!

Tidigare:

- Kom hit Sofie. sa han och flyttade på sig så att hon skulle kunna sätta sig ner brevid honom, vilket hon genast gjorde. Jag tittade mig sedan runt i rummet efter Ericas blonda huvud och insåg att hon satt på golvet framför Niall. Jag log lite för mig själv och lutade mig sen tillbaka mot Louis bröstkorg och vände blicken mot Tv:n.



Sofies perspektiv:

-Va ska vi hitta på nu då? frågade Harry när programmet vi tittat på var slut.

- Kan vi inte se nån film? undrade Liam glatt.

- Joo… det kan vi väll… sa Vera och tittade på mig och mimade Nej, snälla! Jag bara skakade på huvudet och tittade på Erica och hon nickade och log stort mot mig.

- The Human Centipede!! skrek vi båda två och jag såg hur både Sam och Vera frös till.

- Nej! Jag tänker inte se den! Jag hatar verkligen sånna filmer och det vet ni!! sa Vera och reste sig snabbt. Jag går in till mig och gör något i sånna fall! sa hon sen.

- Jag förljer med dig! sa Sam snabbt och hon såg lika skrämd ut som jag visste att Vera var. Innan nån hann reagera så var de ute ur rummet och jag hörde hu Veras dörr smälldes igen.

- Ehm… oj. Blev hon arg? undrade Louis förvånat.

- Haha nej då. Hon har bara en tendens att smälla i dörrar väldigt mycket. sa Erica och himlade med ögonen.

- Ehh… jaha, okej?! sa han och såg väldigt förvirrad ut.

 

Sams perspektiv:

- Så vad ska vi hitta på medans dem tittar på film? frågade jag tjejen som tydligen hette Vera.

- Ehh… ja du… det kan man fråga sig, vi kan ju lyssna på musik? sa hon och log mot mig.

- Visst! sa jag och log mot stort mot henne. Hon snurrade ett halvt varv på skrivbordstolen hon satt på och fällde upp den vita datorn som låg på skrivbordet. Snabbt klickade hon upp Youtube och sekrev in något i sökrutan. Två sekunder senare så hoppade jag till när hon började spela någon låt jag aldrig hört förut på högsta volym i högtalasrna som stod på skrivbordet.

Vera måste ha sätt hur förvirrad jag var eftersom hon halvskrek, för att överrösta musiken:

- Nickelback - This Means War! Ofta du aldrig hört den förut!

Jag bara skakade på huvudet som svar.

- Det är ju typ det bästa bandet i världen! Ja efter dem som sitter där ute förstås! skrek hon och log stort mot mig.

- Haha. Nej herrgud! Det låter ju hemsk! skrek jag skrattande tillbaka.

- Nej det är ju amaZayn musik det här! skrek hon glatt tillbaka.

När de sista tonerna låten spelats och datorn tystnat så satte sig Vera på sängen bredvid mig och lutade sig mot väggen.

- Så e du och Zayn tillsammans? frågade hon mig plötsligt.

- Ehh.. Va?! sa jag chockat.

- Men hallå!? Försök inte ljuga för mig. Jag ser hur du tittar på honom och jag såg faktiskt mördarblicken du gav mig när han kramade mig! sa hon och blinkade med ena ögat mot mig.

- Vi är väll inte riktigt tillsammans… men…

- Men, vadå? sa hon samtidigt som hon höjde ena ögonbrynet och log mot mig.

- Men jag gillar honom! Okej?! utbrast jag och slog ut med armarna.

- Ja, jag förstår dig! Han e fett het. sa hon och jag kände hur det hög till lite i mig och jag tittade surt på henne.
- Oj! Okej, Okej! Döda mig inte! sa hon och sträckte skrattandes upp händerna i luften.
- Men du då?! Du e ju typ as kär i Louis! Jag ser det på dig! sa jag surt.
- Ehm… asso jag har ju typ känt honom i två dar. Okej jag visste ju typ allt om honom  innan men då hade jag bara träffat honom tre gånger och det va på fan-träffar så det räknas typ inte. sa hon och rodnade lite. Men… asso jag typ gillar honom. sa hon sen.

Louis perspektiv:

Jag hade verkligen inte alls kunnat koncentrera mig på filmen så efter några minuter så bestämde jag mig för att se vad Vera och Sam gjorde. När jag ställde mig upp så kollade de andra förvånat på mig.

- Men vart ska du? sa Harry förvånat där han satt på golvet bredvid Sofie. Jag bara ignorerade honom och gick mot Veras rum.
Jag kom fram till dörren och skulle precis öppna den när jag hörde vad tjejerna pratade om så hejdade jag mig snabbt.



Kort kapitel igen! Men nu e det ute! kapitel 10!

Jag måste bara säga att Sabina (Sam) inte är varken sur eller grinig av sig, om man inte säger något om man gillar Zayn xD, hon är en underbar person bara så ni vet.

Vi får se när nästa kapitel kommer ut. Min dator är helt Fucked Up (ursäkta språket). Skriver från mammas jobbdator nu men vi får hoppas att det fixar sig snart! :/

All kärlek till er babes! xxx

Ps. GLÖM INTE ATT GILLA BLOGGEN PÅ FACEBOOK!! "HÄR"


Kommentarer
Postat av: Sabbe (Sam) Malik

Haha, tack! :P



Bra Sara!! Men väldigt kort :( Hoppas du har fortsättningen i huvudet så nästa kapitel kommer snart :D

Kraam!! :D <333

2012-01-25 @ 15:43:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0