Kap 2. OMG!!

¨

Jag vaknade av att dörrklockan ringde och jag gissade att varken Erica eller Vera hade hört den för deras rum låg längst bort från dörren. Jag tog trött upp min mobil och kollade kolckan, 04:47 visade den.

- Vem kommer hit så här dags? sa jag tyst för mig själv och tog på mig min morgonrock och gick mot dörren.

- Ja?? sa jag trött när jag öppnade dörren. Oh herregud! halvskrek jag och backade in i hallen.

 

Harrys perspektiv:

Tjejen stirrade på oss med ögon stora som tennisbollar och jag gissade att hon var ett fan.

- Haha hej på dig också. skrattade jag.

- Det…det…det här är inte möjligt! stammade hon. Jag drömmer eller hur?

- Nej, faktiskt inte. sa Louis och log mot henne.

- Men…men… varför är NI här? Just här? I mitt hus? Det är ju helt sjukt!

Jag log mot henne och sa:

- Hehe jo det är det eftersom vi står här och som svar på de andra frågorna så har vi soppatorsk och vi undrar om det finns någon bensinmack här i märheten.

- Du det är nog rätt kört då för närmaste mack ligger typ 3 mil åt det hållet. sa hon när hon lungnat ner sig lite och pekade ut längs vägen. Föresten heter jag Sofie. la hon till och sträckte fram handen.

- Harry Styles. sa jag och tog hennes hand.

- Haha och det tror du att jag inte vet eller? skrattade hon.

”Oh gud vilket skratt!” tänkte jag och log för log själv. ”Och hon är väldigt söt också.”

- Harry!

Jag väcktes ur mina tankar av Louis som gett mig en knuff i sidan. Först nu inser jag att jag stått och stirrat som en galning på Sofie och jag vände snabbt ner blicken på mina skor och jag kände hor mina kinder blev röda.

 

 

Liams perspektiv:

- Så killar vart ska vi ta vägen i natt då? Vi kan ju knappast sova alla fem i bilen. sa jag och kollade på killarna.

- Vi kan ju inte ringa Paul för han har ju redan åkt. sa Niall och kollade på mig.

I ögonvrån såg jag hur Sofie i stort sätt stod och hoppade av iver.

- Jag vet! Jag vet! sa hon samtidigt som hon började studsa ännu mer. Ni kan ju sova här!

- Ähm… jag vet inte om det e en så bra idé. sa jag.

- Men kom igen Liam va ska vi annars ta vägen? sa Harry och ställde sig brevid Sofie.

- Okej. sa jag och kollade på Harry som sken upp.

- En av er kan sova på soffan och resten på madrasser men vi har bara tre så två av er måste dela. sa hon och log.

- Jag delar med Harry!! skrek Louis och hoppade på honom.

 

Sofies perspektiv:

- Louis tyst! sa jag till honom och Harry la sin hand över hans mun. Du väcker tjejerna.

Alla killarna stirrade på mig.

- Vilka tjejer? sa Niall och höjde ögonbrynen.

- Jag bor här med mina två bästa kompisar Erica och Vera sa jag inte det? sa jag och log stort.

- Nej det sa du inte och heter hon Vera? sa Zayn som hitils inte sagt ett ljud.

- Nej hon heter igentligen Veronica men alla säger Vera. sa jag och jag kunde verkligen inte sluta le.

- Killar, här ta en madrass. sa jag och öppnade skåpet som madrasserna låg i. Alla tog en madrass unom Zayn och Harry så jag antog att Zayn skulle sova på soffan.

Jag vände mig om och tog fram sängkäder till alla killarna och kastade en kudda på var och en.

- Okej killar, två madarsser får plats i vardagsrummet så en av er måste sova i Ericas rum för det är störst. sa jag och kollade på dem.

 

Naills perspektiv:

- Ehh… vem ska gäöra det då? sa Liam och kollade på mig.

- Ehm… jag kan väll göra det. sa jag lite osäkert.

- Okej, bra. sa Sofie och log stort. Jag log tillbaka och tog upp min madrass och kudde och följde efter Sofie.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Följ gärna min novell om Taylor Lautner :D du hittar den på http://taylorlstories.blogg.se/



Det skulle betyda otroligt mycket för mig <3

2012-01-03 @ 12:19:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0