Kap 12. Explain

Jag måste bara säga det här innan ni börjar läsa det här kapitlet! Christofer (även känd som Per ;D) är INTE så som jag beskriver honom!! Han e en helt annan person men jag tyckte det skulle bli bättre så här! ;)
haha okej nöjd nu Lilla Harry?? ;D<33


Tidigare:
- Du vet mycket väl Vera att det som hände...
- Nej Christofer bara gå! sa Sofie och började sedan springa mot Ericas rum.
- Det här är inte över! sa han innan han smällde igen dörren efter sig.

                                                                                                                    

Veras Perspektiv:

- Okej nu får du ta och förklara lite här! sa Louis och vände sig mot mig.
- Ehm… vänta lite… sa jag och rusade mot Ericas rum. Där inne satt redan Erica och Sofie. Erica satt med huvudet i händerna och Sofie tittade sorgset på mig när jag kom in i rummet. Jag stängde snabbt dörren efter migg och vred om nyckeln som satt på insidan av dörren. Sen gick jag fram till sängen och satte mig ner bredvid Erica och la armen om henne.

- Erica, du är värd så mycket mer än vad Christofer någonsin kan bli. sa jag och strök henne lite över ryggen.

- Exakt! Erica han är inte änns värd att lägga en tanke på. utbrast Sofie.

- Jag vet men… mumlade hon ner i sina händer.

- Nej Erica inga men! Du ska inte änns tänka på att förlåta honom! Han är en Idiot och det kommer han alltid vara. sa jag bestämt.

- Ja okej ni har rätt! sa hon och tittade upp på oss och log lite.

- Bra, men vad ska vi säga till killarna och Sam? Ska vi berätta allt för dem? frågade jag försiktigt och tittade på Erica och Sofie.

- Jag vet inte! Vi känner ju faktiskt inte dem speciellt bra men jag litar verkligen på dem.

- Ja, jag med så… innan jag han avsluta meningen så knackade det på dörren…

- Tjejer? Hur är det? Kan vi komma in? det var Nialls röst som hördes. Frågandes tittade jag på Erica som bara nickade så jag reste mig upp och gick och låste upp dörren.

När alla hade kommit in i rummet så satte vi oss alla i Ericas säng vilket blev lite trångt men det var inget jag hade imot eftersom jag blev ihoptryckt mellan Louis och Liam.

- Så tjejer kan ni berätta vad handlade det där om igentligen? Vem var han? sa Harry seriöst och tittade alvarligt på oss.

- Ehm… ja… vem ska berätta? sa jag och tittade på Erica och Sofie. Jag behövde igentligen inte fråga för jag visste redan att det var Sofie som skulle berätta.
- Ehh... jo... som ni kanske har fattat så va Erica och Christofer tillsammans förut men dem gjorde slut eftersom han bara utnytjade henne. började hon. Grejen e den att våra föräldrar har rätt gott om pengar och Christofer var bara med Erica för att kunna få tag på pengar och saker. sa hon och la armen om Erica. Jag som satt inklämd mellan Louis och Liam kunde inte göra det samma så jag la bara min hand på hennes ben.
- Wow! var det ända killarna fick fram.
- Det är inte allt... fortsatte hon. När dem var tillsammans så var han samtidigt tillsammans med en annan tjej vi känner. Vi krockade med dem när dem stod och hånglade inne i stan när Erica och Christofer varit tillsammans ett tag, och Erica var liksom kär i honom också så då blev det ju ännu jobbigare när vi fick veta allt.
Killarna bara stirrade på oss.
- Okej så nu vet ni. Kan ni sluta stirra nu? sa Erica lite surt.
- Oj förlåt. Det var inte meningen. sa Niall och tittade snabbt bort.
- Nej Niall, det e lungt förlåt det var inte meningen att låta så sur. sa hon och la sin hand på hans.
- Okej, nu förstår jag faktiskt ingenting här! utbrast Louis. Vad gjorde han här? Varför skulle han komma hit om han verkligen inte brydde sig om dig alls Erica?
- Ja du Lou, det vet vi faktiskt inte heller! sa jag och tittade sorgset på honom



Kort kapitel jag vet men mina underbara sötnosar Lilla Harry och Mrs. Malik tjatar så så nu har jag lagt upp det.

Och innan nästa kapitel vill jag ha +10 kommentarer (från olika Ip-adresser) ;)<3

All kärlek till er babes! <3<3<3

Kommentarer
Postat av: ebba

meeer!

2012-01-27 @ 22:35:06
Postat av: Anonym

Jättebraa!!! Vill läsa meer!!

Länkbyte?!

Kraam!! ♥♥♥ :D

2012-01-28 @ 09:40:59
URL: http://amazayn.blogg.se/
Postat av: Mrs. Horan

Meer ! :D

2012-01-28 @ 10:09:32
Postat av: Malin

Meer!! :)

2012-01-28 @ 21:53:02
Postat av: Sena

jättebra! Vill ha mer! :-) Länkbyte??

2012-01-28 @ 22:54:33
URL: http://onedniallnovell.blogg.se/
Postat av: Emma

Jättebra novell!! längtar tills nästa kapitel! ;D

2012-01-29 @ 18:25:53
Postat av: Anonym

skit bra !<3

2012-01-29 @ 21:37:27
Postat av: E

Grymt bra! :D MER!

2012-01-29 @ 22:11:12
Postat av: Emelie

grymt bra!!

2012-01-29 @ 22:36:34
URL: http://emelliie.myshowroom.se
Postat av: Anna

Jättebra:)

2012-01-29 @ 22:54:37
Postat av: x

Grymmt!!!! Mer ^^

2012-01-29 @ 23:51:27
Postat av: Elin

Gumman du är så grymt bra! Älskar dig massor! Fortsätt så här finaste du<3333

2012-01-30 @ 00:09:27
URL: http://odnovell.blogg.se/
Postat av: Frida L

Heej! Du är så grymt bra! :D <3 Fortsätt så här! :) <3

2012-01-30 @ 20:51:34
URL: http://fridayfriday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0