Kap 5. You are so dead!

Tidigare:
- Hej Hej! sa vi båda samtidigt och tittade på varandra och log.

- Har ni sett Sofie? undrade Erica sen.

- Nej jag har inte sett henne sen imorse. sa Liam och log.

- Okej då sover hon väll fortfarande! sa jag och kollade på Erica och jag visste att vi tänkte samma sak. Hon nickade mot mig och vi rusade iväg.


Sofies perspektiv

- SOFIE SOFIE VAKNA!! det var Erica och Vera som skrek.

- Sofie gå upp NU! Annars blir det inte kul! sa Erica hotfullt men samtidigt väldigt retsamt.

- Nej, jag vill inte! mumlade jag och vände mig om.

- Okej du bad om det. sa Vera och direkt efter kände jag hur tjejerna hällde någonting iskallt över mitt huvud.

 

Zayns perspektiv:

- Iiiiiiiiiiiiiiiiiiii! hörde jag någon skrika och vi alla fem vände på huvudet och kollade åt det hållet skriket kommit från.

- NI ÄR SÅÅÅÅ DÖDA NU!!! hörde jag Sofie skrika.

- AAA HJÄLP! kom ett skrik till efter och två sekunder senare sprang Vera och Erica in i rummet och bakom dem kom en mycket blöt och arg Sofie.

- Nu ska jag fan döda er! skrek Sofie. Harry reste sig snabbt och fångade in Sofie som var påväg mot Vera som hade gömt sig bakom Louis, som stod upp nu precis som alla vi andra.

- Nä vänta lite nu. sa Harry som höll fast Sofie som förgäves känpade för att ta sig loss.

- Vad var det som hände? undrade Niall och tittade på Erica som stod bakom honom.

- Sofie vägrade gå upp så vi hällde varsin hink kallt vatten på henne. sa Erica och log busigt.

- Okej det var inte snällt! sa Louis och gick fram till Harry och Sofie och viskade något till dem. Harry nickade och släppte Sofie som inte var sen att kasta sig över Vera och börja kittla henne.

- Ahh… Nej… Sofie… sluta… du vet… att jag… är… jätte… kittlig… lyckades Vera få fram mellan skratten.

- Åh nej e du? det visste jag inte. sa hon ironiskt och kittlde Vera ännu mer.

- Säg förlåt! sa hon sedan och kittlade henne lite till.

- För vadå? undrade Erica som nu gått fram till Sofie för att försöka rädda Vera. - Ska vi säga förlåt för att vi ville att du skulle vakna så att du kunde träffa dem?! sa hon sedan och gjorde en gest med handen mot oss.

När hon sa det slutade Sofie tvärt att kittla Vera som låg och vred sig av skratt.

- Okej du har rätt. sa Sofie sen och gav Erica en kram.

- Ahh… nej SOFIE du e kall! Gå och ta en dusch nu!! tjöt Erica

- Haha okej då. sa Sofie och gick iväg.

 

Veras perspektiv

Louis hjälpte mig upp från golvet och gav mig en kram.

- Var det där din ide? sa jag till honnom och lekte sur.

- Ja… men du blir väll inte arg på lilla mig? sa han och gjorde puppyeyes.

- Haha nej det går ju inte. sa jag och klappade honom på huvudet. Då kunde ingen hålla sig längre och alla brast ut i skratt.

När alla lugnat ner sig igen så slog Erica på tven och killarna satte sig som de suttit innan vi kom in i rummet. Jag och Erica stod där som fån och viste inte vart vi skulle ta vägen eftersom att hela soffan var upptagen.

- Erica sätt dig här. sa Niall lite blygt och log mot henne. När hon satt sig ner så tittade jag på henne och hon ryckte på axlarna. I samma ögonblick var det någon som tog tag i min hand och drog så att jag tappade balansen. En halv sekund senare satt jag Louis knä.

- Du såg så förvirrad ut. viskade han i mitt öra. Jag tittade på Erica som log stort mot mig och blinkade med ena ögat.

 

När Sofie kom tillbaka in i rummet så stirrade hon som en galning på mig där jag satt i Louis knä och kollade på tv. Jag såg att hon inte visste vart hon skulle ta vägen så jag klappade lite på armstödet brevid mig som tecken på att hon skulle sätta sig där. När hon satt sig ner så kollade hon på killarna och sa:

- Asso killar jag måste bara fråga: Hur visste ni att vi inte var några galningar imorse ni kom hit?

- Jag vet inte riktigt men vi litade på magkänslan antar jag. sa Harry och log sitt gulliga leende.

Vi satt där ganska länge och pratade om allt mellan himmel och jord alla åtta.

Men efter kanske två timmar så Another World spelas på min mobil. Jag rodnade lite och tog upp den.

- Ja, hallå? svarade jag.

- God dag. Är det här möjligtvis Veronica Brawn? sa rösten i mobilen.

- Eh… ja det är jag. sa jag och kollade mot Erica.

                                                                                                                                                     

Kapitel 5 hoppas ni gillar det :)

Jag ska iväg på cup i helgen så jag kommer inte kunna blogga så mycket men jag ska förbereda några kortare delar som ni kommer få.

Glöm inte att gilla bloggen på facebook! Tryck "HÄR"

Puss och kram! xox


Kommentarer
Postat av: astrid

jättebra, när kommer nästa? ;) <3

2012-01-09 @ 15:35:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0